Щодо цифровізації виконавчого провадження

До Верховної Ради України надійшов законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо цифровізації виконавчого провадження» (далі – проект Закону) (№9363 від 07.06.2023 р.).

Проектом Закону пропонується внесення змін до Законів України «Про дорожній рух», Закон України «Про нотаріат», Закон України «Про банки і банківську діяльність», Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Закон України «Про депозитарну систему України», Закон України «Про виконавче провадження», Закон України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки», Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Запропоновані зміни передбачають:

  • розширення функціоналу Системи, зокрема, щодо: – взаємодії виконавців з державними органами, банками, іншими фінансовими установами, небанківськими надавачами платіжних послуг, емітентами електронних грошей; формування відомостей, необхідних для обрахування розмірів винагороди державних виконавців; автоматизація інших процесів діяльності органів державної виконавчої служби та приватних виконавців для здійснення виконавчого провадження (відповідні взаємодії будуть здійснюватися автоматизовано);
  • запровадження взаємодії між Єдиним реєстром боржників (як складової Системи) та іншими реєстрами з метою недопущення відчуження боржником майна (відповідні взаємодії будуть здійснюватися автоматизовано);
  • можливість формування довідки про наявність/відсутність відомостей про особу в Єдиному реєстрі боржників, у тому числі з накладеним кваліфікованим електронним підписом адміністратора Системи, за формою, встановленою Міністерством юстиції України (формування відповідної довідки буде здійснюватися автоматизовано);
  • удосконалення порядку звернення стягнення на кошти боржників на рахунках у банках, інших фінансових установах (небанківських надавачах платіжних послуг, які мають право відкривати платіжні рахунки), який здійснюватиметься за допомогою інформаційної взаємодії виконавців та зазначених суб’єктів (автоматизований арешт коштів). Підключення банків, інших фінансових установах (небанківських надавачах платіжних послуг, які мають право відкривати платіжні рахунки) до інформаційної взаємодії буде обов’язковим;
  • поновлення виконавчого провадження у разі повторного пред’явлення виконавчого документа, а не відкриття нового виконавчого провадження. Зазначене, на думку авторів законопроекту, дозволить виключити дублювання відомостей про боржника в Єдиному реєстрі боржників, а також сприятиме ефективному виконанню виконавчого документа, оскільки відомості про виконання виконавчого документа будуть міститися в одному провадженні;
  • виключення відомостей про особу з Єдиного реєстру боржників та зняття арешту з коштів на його рахунках у разі надходження на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби, рахунок приватного виконавця, коштів, достатніх для задоволення вимог стягувача, виконавчого збору, витрат виконавчого провадження, штрафів та основної винагороди приватного виконавця, які підлягають стягненню під час виконання такого рішення, буде здійснюватися автоматизовано на підставі відповідного повідомлення про погашення заборгованості за виконавчим провадженням;
  • визначення порядку звернення стягнення на кошти боржника, що перебувають на вкладних (депозитних рахунках);
  • запровадження автоматизованої взаємодії Системи з системою депозитарного обліку цінних паперів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *