Щодо адміністративної відповідальності за перевищення допустимого рівня шуму під-час керування транспортним засобом: проект

Законопроектом про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення адміністративної відповідальності за керування або експлуатацію транспортних засобів із перевищенням допустимого рівня шуму (№9564 від 04.08.2023 р.), КУпАП доповнюється новою окремою нормою (ст. 121-4) що передбачатиме адміністративну відповідальність за керування водіями або експлуатація транспортних засобів із перевищенням встановленого законодавством допустимого рівня шуму.

Санкцію за дане правопорушення пропонується встановити у фіксованому розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17000 грн.) та у випадку повторності – 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34000 грн.) з можливим позбавленням права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців.
Компетенцією розгляду справ за ст. 121-4 КУпАП наділяються: у випадку першого порушення – поліцейські, у випадку повторності – суди.

Одночасно законопроект вносить кореспондуючі зміни до Законів України “Про дорожній рух” та “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”.

Заборону на керування або експлуатацію транспортних засобів з порушенням встановленого рівня шуму пропонується встановити виключно в межах населених пунктів, що виключає відповідальність у випадках проведення автомобільних спортивних змагань та інших заходів за межами населених пунктів.

Наразі проект надано на ознайомлення депутатам. Представлятиме його у Верховній Раді України, під час його розгляду на пленарному засіданні, буде народний депутат України Медяник В’ячеслав Анатолійович.

Автор законопроекту пояснює необхідність його прийняття тим, що останнім часом серед окремих водіїв механічних транспортних засобів стає розповсюдженою практика втручання у систему вихлопних газів транспортних засобів, з метою здійснення “тюнінгу” транспортного засобу, що призводить до значного збільшення шуму від роботи двигуна транспортного засобу.

Така тенденція є розповсюдженою серед молоді та осіб, що керують мотоциклами. Так звані “прямоточні глушники”, “подвійні спортивні системи” та інші технічні девайси не передбачені конструкцією транспортних засобів та виробниками стають факторами порушення тиші та спокою громадян, викликають незадоволення суспільства.

Під час воєнного стану такі шумові звуки є схожими на звуки ворожих безпілотних летальних апаратів (Шахедів), дронів та створюють уявлення про авіаційну і ракетну небезпеку, відволікаючи Збройні Сили України та правоохоронців.

Загалом законопроект націлений на те, щоб зробити життя громадян трошки комфортнішим, позбавивши останніх “щастя” слухати рев транспорних засобів, що особливо дратує в нічну добу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *